onsdag 6 september 2017

Matlagning

Det är svårt att tro men mitt nya liv med matlagning håller faktiskt i sig fortfarande. Det enda problemet är att jag har dålig koll på hur matvaror uppför sig. Som t ex att frysta kycklingfiléer inte tinar på några timmar lärde jag mig igår kväll när jag egentligen skulle ha lagat till min Tom Ka Gai, så jag fick skjuta upp matlagningen till idag i stället. Men nu är det gjort! (Hörde jag en applåd?)

Jag vet inte hur ni andra gör men jag ser i alla fall till att läsa igenom receptet först och hacka, strimla, skiva och riva alla ingredienser i förväg, så man inte råkar ut för tidsnöd halvvägs.


Efter att hackandet, strimlandet osv hade tagit säkert upp mot en halvtimme, så tog själva tillagningen tio minuter.


Och gott blev det! Och vackert också, eller hur! Men nästa gång kan jag nog ta ännu mer kyckling och - faktiskt - lite mer chilli...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...