söndag 26 november 2017

Black Friday(?)-fynd eller Fredag hela veckan...

Ibland (=nästan aldrig) blir det helt enkelt inte som man tänkt sig! Som idag (söndag) när jag tog en promenad i solen som slutade på Åhléns (hur nu det gick till!). Tanken var att jag skulle köpa ögonbrynsfärg eftersom den börjar ta slut här hemma. Och jag köpte faktiskt ögonbrynsfärg också:


Men tanken var ju att jag bara skulle köpa ögonbrynsfärg och det var där det körde ihop sig. För på vägen mellan Depend-hyllan och kassan var jag ju bara tvungen att ta en sväng förbi klädavdelningen också och där hittade jag först en kjol från Filippa K som var nedsatt från 1500kr till 499kr.


Det var så länge sedan jag köpte en kjol att jag knappt minns när det var. Eftersom jag oftast cyklar omkring är det lite svårt med kjol - i alla fall med korta smala kjolar men jag har faktiskt hopp om att kunna cykla i den här om det kniper.

Men eftersom det var Black Friday även fast det egentligen var söndag enligt almanackan, så fanns där även en stång med Odd Molly-plagg till halva priset, bl a en asfaltsgrå cardigan för 998kr (ordinarie pris 1995kr) som jag fastnade för.


Jag är ju Koft-kvinnan numera (förr i tiden var jag Kavaj-kvinnan men nu verkar jag ha snöat in på koftor i stället) och jag hade ju ingen grå kofta redan. Tror jag inte i alla fall... Nåja, nu hänger den i garderoben och jag är säker på att jag kommer att ha den jättemycket!

Men ögonbrynsfärgen blev ju lite dyrare än jag räknat med...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...