lördag 23 december 2017

Julblommor

Jag är lite konservativ när det gäller blommor och framförallt blommor på julen - de ska vara röda och hör sen! (Undantaget är naturligtvis julrosor och eventuella blommor man får men det var inte det vi skulle prata om nu)

I alla fall, så har jag inhandlat några - självklart röda - tulpaner inför julafton.


En av tulpanerna får göra solokarriär så att jag får användning för min fina singelvas som jag köpte på Kalmar slott i somras.


Och så har vi ju min fantastiska amaryllis som faktiskt har levt upp till alla förväntningar och lite till. Den är minst sagt praktfull!


Så nu känner jag mig färdigpyntad och redo för julafton imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...