torsdag 1 februari 2018

Pigga upp-tulpaner

Det har varit så trist väder (snöblandat regn med snöflingor stora som handflator emellanåt) att jag kände behov av att pigga upp mig med några tulpaner. Tur då att Ica hade ett erbjudande på två 7-pack tulpaner för 49kr!


Nu tycker inte jag att tulpanerna är som bäst så här års - om någon månad börjar de bli bättre - men ändå!

Jag bestämde mig för att blanda sju lila och sju rosa tulpaner eller, rättare sagt, sju lila och sex rosa - den sjunde rosa tulpanen fick sjunga solo i min lilla enblommevas.


Vädret ska visst bli lika illa i helgen så jag behöver verkligen tulpaner hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...