onsdag 21 mars 2018

Fullmatad

Idag tror jag att jag har fått i mig sammanlagt en miljon kalorier. Det känns så i alla fall. För det första har jag varit på dag-konferens med mina arbetskamrater - och det vet man ju hur mycket mat det blir på konferenser. (Svar: massor!)

Men vi hann faktiskt med några team building-övningar mellan måltiderna, bl a en som innebar att man på 18 minuter ska bygga en så hög, fristående konstruktion som möjligt av 20 spaghetti-pinnar, en meter snöre och en meter tejp och med en marshmallow högst upp. Och då måste jag ju säga att vårt lag faktiskt byggde den högsta (och finaste!) konstruktionen men tyvärr blev vi klara för tidigt och den hann rasa innan de 18 minuterna hade gått.


Den hade lite lätt slagsida...
Även på spelkvällen efter jobbet blev det utmanande. Inte bara hur man (jag!) skulle få i mig ännu mer god mat och kladdkaka och godis, utan även hur vi skulle klara av att spela När då då? Junior. Men det gick faktiskt bra - åtminstone för Anette och mig som vann.:-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...