torsdag 29 mars 2018

Quiz på Arbis

Äntligen kom vi iväg och testa Arbis onsdagsquiz! Det har varit svårt att komma iväg, dels pga att de inte aviserar att det är quiz förrän dagen innan eller så, men även för att de inte börjar quizzen förrän kl 20, vilket det flesta tycker är lite sent. Det tycker ju jag också men anledningen till att det funkade igår är att man ju har det lite geschvint som statsanställd och inte jobbar heldag idag...

I alla fall, jag lyckades locka med mig Nettan och Maria och vi inledde med After Work-burgare i gamla Schweizeriet (så hette det i alla fall när Arbis var teater - och jag och Maria jobbade där - jag vet inte vad de kallar det nu).


När det var dags för quizzen flyttade vi in i salongen och humöret och förväntningarna var i topp!


Det visade sig vara ett musik-quiz med påsktema och jag tyckte nog att vi skötte oss ganska bra. Vi vann ju inte, förstås men vi fick 25 poäng (vi ansåg att det var 26), av hur många vet vi inte men de som vann hade 32 poäng.


Själva quizzen var både lätt och svår. Riktigt löjligt lätta frågor varvade med totalt omöjliga (åtminstone för oss!). Men nu vet vi i alla fall hur det går till! Får se om vi kommer iväg någon mer gång men det kändes lite sent en onsdag för oss gamlingar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...