torsdag 5 april 2018

Riktiga tacos

Nu har jag lärt mig laga riktiga tacos, alltså såna som man lagar i Mexico. Och det var grejer, det!

Det var vår kulturförening som anordnade kursen och matlagningsledare var Conny, som varvar ultralöpandet med att laga (mexikansk) mat.


Vi var 11 st som skar, 


blandade, 


knådade, 


hackade och, framförallt,


gräddade (riktiga tacobröd - det var inte helt lätt).


Mexikansk mat är väldigt färggrann och vacker...


Allting blev jättegott och vi åt oss proppmätta efteråt. Det blev dessutom mat över till en matlåda imorgon.


Vi fick även alla recepten så jag tror nog jag ska försöka mig på kycklingen och böngrytan. Men först får jag nog köpa lite specialingredienser på nätet, för det var en hel del råvaror som jag aldrig hört talas om förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...