tisdag 15 maj 2018

Grekisk kyckling


För första gången någonsin har jag testat ett recept från TV, närmare bestämt från Gokväll. Just det här receptet verkade så lätt att t o m jag vågade mig på det - och det visade det sig vara också. Annars brukar jag undvika tv-kockars recept eftersom de är fulla av ordalydelser som "en aning", "lite lagom", "grädda i ugn tills det är klart" osv. Så även här - t ex "skiva potatisen tunt" (1 mm? 1 cm?) och "vitlök" (En klyfta? En hel vitlök? Ett kilo?) - men jag improviserade lite och lyckades faktiskt få till det riktigt bra, om jag får säga det själv.

Receptet var till fyra personer men om alla de fyra personerna är som jag så är det mer än så, det blev väldigt mycket mat!

Så nu ser jag fram emot att ta med mig lunchlåda till jobbet och sitta och stinka vitlök på mina arbetskamrater hela eftermiddagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...