fredag 18 maj 2018

Ljuv musik på lunchen


Idag smet Anneli och jag iväg på lunchen för att lyssna på vår forna arbetskamrat Micke spela i Matteus kyrka. Han hade även med sig tre begåvade ungdomar som respektive sjöng...


...spelade kyrkorgel/orgel...


och spelade trumpet.


Det svåraste är att avhålla sig från att applådera när man tycker det är så bra!

Jag är ju inte direkt (inte alls) kyrklig av mig men jag är väldigt förtjust i kyrkor eftersom de ofta är så vackra inuti. Och Matteus är enligt min mening extra vacker. Den är dessutom min församlingskyrka - eller, rättare sagt, hade varit min församlingskyrka om jag hade tillhört församlingen.


Dessutom upptäckte jag en tidigare okänd förkärlek för kyrkorgel. Det lät riktigt häftigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...