tisdag 25 september 2018

Frostvarning


Nu hotas det med frost och mina pelargoner har ju naturligtvis aldrig varit så fina! De har visserligen blommat och varit fina hela sommaren tack vare intensivt vattnande (med spillvatten, OBS! OBS! Här tänker vi på miljön, minsann!) och ömt ompysslande men de har långt ifrån blommat färdigt än. Och eftersom jag knappast har någon plats att förvara dem över vintern så får de väl frysa ihjäl då, tyvärr.

Men nu har jag i alla fall tagit farväl av dem och fotat av dem för att visa nästa års pelargoner vad de har att leva upp till.



Mina (numera) två olivträd får nog stå ute ett tag till. De klarar lite frost och trivs nog bättre utomhus än inomhus.


Och på ta om det så har jag upptäckt flera nya frukter (eller heter det bär?) på mitt nya träd och det är tydligen ett svart oliv-träd. Frågan är bara: när de ska de plockas? Går de att äta överhuvudtaget, förresten? OK, då - två frågor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...