lördag 12 januari 2019

Rocky Horror Sing-a-long



Jaha, då har man varit på sin andra Rocky Horror Picture Show Sing-a-long! Det är alltid en upplevelse.

Men först styrkte vi oss med lite god mat och dryck på Durkslaget. Plocktallriken var lika god och mättande som jag mindes den från senast jag var där och trots att vi kom precis kl 18 när After Work:en slutar så fick vi AW-priser i alla fall. Det var väl snällt.


Innan föreställningen var det mingel med vin, chips och kondomer (?). Vi hade ju inte klätt ut oss så vi försökte smälta in så gott vi kunde med mörka kläder i stället.


Delar av ensemblen från Östgötateaterns uppsättning var där, bl a Frank N. Furter i mitten och om jag har förstått rätt (men jag hoppas jag har missförstått det!) Rocky till höger.


Även några i publiken var rätt klädda! (Jag älskar outfiten till vänster!)


Det var inte så många hardcorefans på plats och det visade sig att nästan hela publiken bestod av oskulder (= har aldrig varit på en RHPS sing-a-long förut) så det mesta av publikdeltagandet bestod av att Nils Poletti läste ur Rocky Horror Picture Show Audience Participation Script - tyvärr i mikrofon, vilket liksom förtar lite av känslan. Tycker jag i alla fall.

Men många i publiken hade ändå läst på duktigt och hade rekvisita med sig, som t ex tidningar att skydda sig mot regnet...


...och (efter en viss tvekan) reste sig de flesta upp och dansade Time Warp.



Jag hade lite listigt placerat oss högst upp/längst bak (In the back row 😉) så vi slapp bli nersprutade med vatten och få risgryn i håret men det gick ganska vilt till längre ner. Jag är glad att jag inte behöver städa där!


Härnäst blir det alltså Östgötateaterns uppsättning, vilken jag bävar inför. Och jag tvivlar starkt på att det kommer att vara speciellt mycket publikdeltagande där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den goda människan i Sezuan

  Den goda människan Sezuan var sista föreställningen för säsongen på abonnemanget och det var inte med höga förväntningar vi förpassade oss...