onsdag 13 februari 2019

Köpstopp

Jag fick lite tid över och bestämde mig för att rensa lite i några skåp. Det är något som behöver göras oftare, om inte annat för att kunna hålla reda på vad man har och inte har.

Några saker jag upptäckte att jag har i överflöd:

Bomullsrondeller,


... deodoranter och...


...sköljmedel.


Andra saker som jag tydligen bunkrar är tandkräm och disktabletter.

Så nu har jag bestämt mig för att införa köpstopp på dessa - och några fler - varor, tills jag kommer ner i normalt innehav. Och jag vet precis hur det kommer att sluta; helt plötsligt tar t ex tandkrämen slut en söndagkväll och det är då jag upptäcker att det var den sista tuben - man har väl varit med förr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...