tisdag 19 februari 2019

Nygammal cykel



Min gamla häck till cykel har börjat sjunga på sista versen och jag har funderat på att skaffa en ny till våren. Morfar pratade om att han hade en cykel nere i källaren och att jag kunde få den. Vi hade bestämt att vi skulle ner och titta på den tillsammans nu i vår men så blev det ju tyvärr inte. Men nu när vi håller på och tömmer morfars lägenhet och källarförråd så hittade jag den och har transporterat hem den till vårt cykelrum. Det är punka på båda däcken och den ser inte mycket o-skraltigare ut än min gamla men vi får väl se. Det kan ju vara bra att ha en i reserv om inte annat. Nu när det är barmark - hur länge det nu håller i sig! - borde jag kanske leda den till cykelmojen och få den genomgången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...