tisdag 19 mars 2019

Körsbärsträdgården


Det är minst sagt modigt av ett amatörteatersällskap att ta sig an Tjechovs Körsbärsträdgården och Kvartersteatern saknar uppenbarligen inte mod. Det var nog inte den bästa uppsättningen jag sett - allt detta viftande med armar och kropp var lite tröttande men amatörteater är ju amatörteater och jag är ju lite svag för just... amatörteater. Däremot tror jag inte att jag har lust att se Spöksonaten när de sätter upp den.


Eftersom vi inte hade så höga förväntningar på teatern från början, såg vi till att vi i alla fall inte behövde se den på fastande mage. Innan föreställningen gick vi till Santorini för lite After Work. Jag beställde stifado som var väldigt god.


Vi fick dessutom varsin gratis passions-daiquiri som kompensation för att det tog lite tid vid beställningen. Det kallar jag service!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Att flytta eller inte flytta?

Hmm, helt plötsligt angreps jag av en vild lust att flytta. Så jag har redan varit och tittat på tre olika lägenheter på två dagar och har h...