tisdag 2 april 2019

Cykelmysteriet

I helgen som var gick jag gå ner cykelrummet för att titta på morfars gamla cykel som jag tog över när han gick bort. Jag tänkte se vad som behövs göras med den innan jag kan cykla på den, t ex visste jag att det inte fanns någon luft i däcken.

Men när jag kom ner i cykelrummet så hittade jag inte cykeln! Den stod definitivt inte där jag hade ställt den - bredvid min andra cykel. Och jag mindes inte riktigt hur den såg ut, heller, så det var inte lätt att leta efter den.


Men som tur var så tog jag en bild av den när jag ställde ner den och efter en del letande i datorn (som lagrar raderade bilder som tur är) så hittade jag bilden och kunde gå ner i cykelrummet igen och leta.


Och den här gången hittade jag den! Någon hade tydligen hängt upp den på väggen. Inte så lätt att hitta då, eller hur? Nu ska vi bara se om jag kan få ner den utan att skada mig själv (eller cykeln)...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...