onsdag 17 april 2019

Majblomma


Det är dags att köpa majblomma igen, tydligen! Överallt ser man unga människor med någon slags dokumentportfölj på magen och bedjande blick som vill sälja blommor. Jag hade lovat Johanna att köpa min majblomma av hennes Vendela i år, så när jag såg en ung dam komma emot mig utanför Maxi-huset häromdagen började jag ursäkta mig tills jag såg att det faktiskt var Vendela.

Så nu har jag uppfyllt mig löfte och Vendela slipper cykla hem till mig med blomman. Win-win! 😊

Nu ska jag bara komma ihåg att alltid ha blomman på mig, så att de andra ungdomarna ser att jag redan har köpt en!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...