söndag 26 maj 2019

Val igen


Det kanske bara är jag men jag tycker det känns som om det har varit en väldans massa val på sistone!

Det går ju att förtidsrösta men eftersom jag har vallokalen på samma gård som jag bor på så var det knappast betungande att gå och rösta idag. Tyvärr verkar det inte ha varit någon rusning till valurnorna. EU-valet känns nog lite diffust och många väljer nog att inte rösta alls men jag har faktiskt läst på lite och gjort SVT:s valkompass, så lite koll hade jag. Och jag tycker att det är viktigt att utöva sin rösträtt - det finns alldeles för många länder där man inte ens får rösta. Nu återstår att se hur resultatet blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...