torsdag 6 juni 2019

In i djungeln igen


"I år ska jag minsann inte köpa mängder av olika blommor till balkongen, så den ser ut som en förvildad djungel sen! Åh nej, jag ska bara skaffa några få noga utvalda växter som ska placeras ut på perfekta platser så allt ser uttänkt och harmoniskt ut."

Sen börjar det! Först tre pelargoner att plantera ihop med de obligatoriska (och överlevande från förra året) murgrönorna. Sen en minst sagt eklektisk blandning blommor bara för att de såg trevliga ut.

Tro det eller ej men jag lyckades faktiskt få ner dem alla i cykelkorgen!
Eftersom jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med dem så fick det bli bl a en grupp i min zinkbalja.



Riktigt lika trångt med blommor som det brukar vara är det ju inte (än!). Vi får väl hoppas att jag kan lägga band på mig nästa gång jag går eller cyklar förbi en blomsteraffär.


Faktum är att det blev lite rymligare efter att jag blev av med parasollet!


Min jordgubbskruka börjar sjunga på sista versen men hänger med ett år till, dock inte med jordgubbar!


Och min billiga Netto-Dahlia blommar och frodas. Den är väldigt poppis bland traktens bin, som synes.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägenhetsbilder

Ni vet hur man alltid vaknar och är skitsnygg i håret samma dag som man har bokat frisörbesök? Exakt samma var det när jag kom hem från mäkl...