tisdag 30 juli 2019

Tillbaka till livet!


Fy, vilken hemsk vecka det har varit! Över 30 grader både inne och ute - det är inget jag mår bra av. Jag har knappt sovit om nätterna och får en massa läskiga symptom som yrsel, illamående och andfåddhet av värmen. Hade jag inte haft semester tror jag nästan jag hade varit tvungen att sjukskriva mig. Men nu verkar det värsta vara över, tack och lov! Idag har det varit underbart svalt och skönt och jag känner mig piggare igen. För bara några år sen betydde "värmebölja" 24-26 grader i någon/några veckor men numera får man nog räkna med över 30, eventuellt i flera månader. Min Air Cooler som jag införskaffade i början av juni är väl i och för sig lite bättre än en vanlig fläkt men förslår inte långt t ex på natten. Mitt hopp står nu till att vår förening ska få bygglov för att installera aircondition/värmepump på taket (huset är ju K-märkt eller nåt så man får ju inte göra några ingrepp som syns från gatan) innan nästa sommar. Annars får jag nog faktiskt flytta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Movement

Jag börjar nästan bli lite orolig. För andra gången i rad valde jag en pastellfärg till naglarna. Förra gången Luxio Marina och idag föll j...