söndag 18 augusti 2019

Auktion, loppis och regn


Det var både bondauktion och bakluckeloppis på Augustifesten idag så jag cyklade ner för att kolla in det och träffa Linda och Lovisa.


Det var riktigt bra priser på den auktionen. Tyvärr har jag ingen plats hemma för mer saker men jag var illa sugen. Kolla bara här vad Lovisa fick för lite drygt 500 spänn:


Linda fyndade också. Ett par skinnstövlar för 60kr och ett armband för 10kr. Själv hittade jag ingenting som ryckte i hjärterötterna den här gången.


Sen började det regna! Jag hade egentligen tänkt stanna kvar till eftermiddagen och sommarkonserten med Symfoniorkestern men jag cyklade hem till min torra och sköna lägenhet i stället. Det höll på och repa under auktionen så jag fick höra en hel del sköna toner ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...