tisdag 6 augusti 2019

Ny hudfavorit

För några månader sen fick jag tillfälle att testa ett nytt hudvårdsmärke - Elemis - och nu när jag har använt det dagligen sen dess kan jag alltså uttala mig om vad jag tycker om det. Jag älskar det! Så här förtjust har jag inte varit i ett hudvårdsmärke sen jag förälskade mig i Decléor för ett femtontal år sen. (Som jag sen dessvärre tröttnade lite på efter ett tiotal år. Kanske går Elemis samma öde till mötes så småningom men det är som tur är långt till dess...)

OK, det är inte så att folk hajar till när de ser mig och utbrister "Åh, vad vacker du har blivit! Vilket hudvårdsmärke använder du?" men det känns verkligen bra. Min hy känns renare, lenare och definitivt mindre torr - något som är väldigt viktigt för en torris som jag.

Så nu har jag alltså inhandlat ytterligare produkter till tonerna av ett antal tusenlappar men det får det vara värt. En tröst är att det faktiskt verkar vara ganska drygt. Dessutom har Rehydrating Ginseng Toner lyckades med det jag trodde var omöjligt, nämligen att bryta mitt mångåriga beroende av Clinique Clarifying Lotion 2.


Och eftersom jag köpte så många produkter på en gång så fick jag även en liten necessär med produkter i resestorlek. Det blir bra sen i höst när jag ska iväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Valutbildning

Eftersom jag har anmält mig att jobba som röstmottagare i EU-valet, så blev jag kallad till ett utbildningstillfälle. Det var lite svårt att...