söndag 24 november 2019

Ture Sventon


Jag fick en inbjudan till förhandsvisning av de två första avsnitten av Ture Sventon och Bermudatriangelns hemlighet och det kunde jag ju inte tacka nej till. Jag älskade Ture Sventon-böckerna som barn tänker sitta som klistrad när serien kommer på TV i december. Men jag misstänkte att jag kanske inte var målgruppen de var ute efter så jag beordrade nevöerna att följa med också.


Vidar, som är 11 år, (och jag, naturligtvis!) tyckte det var jättebra. Ebbe, 7 år, hängde inte riktigt med i handlingen hela tiden men sade att han tänkte se hela serien när den kommer på TV.

Dessutom ville han bli fotograferad med de två duktiga tjejerna som spelar Ture Sventons "assistenter". Vidar stod lite vid sidan om - en elvaåring är nog för tuff för att låta sig fotas med tjejer.


Serien har premiär på C More 6 december men vi töntar som inte har C More får vänta till 21 december då den börjar visas på TV4. Får se om jag orkar vänta till 21 december...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Movement

Jag börjar nästan bli lite orolig. För andra gången i rad valde jag en pastellfärg till naglarna. Förra gången Luxio Marina och idag föll j...