onsdag 25 december 2019

Julen 2019

Då har ännu en julafton passerat och jag har som vanligt gått upp säkert tre kilo på en enda dag!

Vi hade tyvärr lite manfall pga sjukdom men det märktes knappast på antalet julklappar, varav de flesta naturligtvis var till nevöerna.


Inte heller märktes det på andelen mat, även om jag hörde någon sakna Jansson.


Och det gick att spela julklappsspelet trots lågt deltagande och jag lyckades med konststycket att vinna allt. Men storsint som jag är gav jag bort de två klappar jag själv hade med mig (chokladpraliner och doftljus) och behöll bara de andras bidrag.


Det var ju tur att jag vann julklappsspelet, för när vi skulle premiärspela Viddes julklappsmonopol (som han fick av mig!) så gick det betydligt sämre. Jag fick storstryk av samtliga andra spelare, däribland en 11-åring som knappt kan räkna och en sjuåring som knappt kan läsa...


Men det var idel glada miner i alla fall.


Och bankdirektörskan skötte pengahanteringen på ett kompetent sätt - i alla fall efter några påminnelser om utbetalning när man passerar "Gå".


Nu några lugna dagar tills mellandagsrean slår till! Inget är som väntans tider...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...