måndag 10 februari 2020

Blodtrycksmätning

De senaste gångerna man har mätt blodtrycket på mig har det visat sig vara lite högt, enligt de som vet. (Det kom som en överraskning för mig som är van vid att ha extremt lågt blodtryck!) För att kolla om det verkligen är så ska jag nu i 24 timmar gå omkring med en blodtrycksmanschett på armen...


...som är kopplad med en lång slang/sladd runt halsen som leder till en manick som sitter i bältet på andra sidan kroppen. (Jag fick leta ett bra tag hemma innan jag hittade ett bälte att ha den i!).


Denna blodtrycksmanschett kommer nu att blåsas upp tills det gör ont varje halvtimme hela dagen idag och varje timme hela den kommande natten och mäta blodtrycket varje gång och så får vi se om det är högt eller om det bara var problem med utrustningen de andra gångerna (alla tre gångerna!).

Jag hoppas jag får behålla vänsterarmen efter det här. Varje gång manschetten blåses upp så börjar det sticka och domna i armen och handen blir alldeles röd och svullen.


Och detta ska alltså ske varenda timme hela natten! Lika bra jag är hemma imorgon, jag lär nog inte kunna sova speciellt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...