torsdag 20 februari 2020

Bombshell - När tystnaden bryts


En gång vartannat år ungefär bjuder facket på bio och det är nog ungefär så ofta som jag går på bio. (Och då räknar jag inte Live på bio-föreställningar eller Sing-a-longs) Den här gången bjöd de på Bombshell - När tystnaden bryts, en film om hur några av kvinnorna på Fox stämmer chefen för sexuella trakasserier och det lär ska vara en (i alla fall enligt Hollywood mått mätt) sann historia. Och den var faktiskt bättre än jag hade väntat mig! För att vara en Hollywood-film var den riktigt djup och nyanserad och det var genomgående superskådisar i alla roller. Men lite distraherad blev man emellanåt av hur konstig Nicole Kidman ser ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...