måndag 17 februari 2020

Eftersläntrarfynd

Det var ju inte alls längesen jag trodde att jag inte skulle hitta något mer att köpa på rean men det är som när man bestämmer sig för att äta lite mindre för att gå ner några hekto - man går av någon underlig anledning alltid upp tre kilo då.

Samma sak här; jag hade varit duktig och rensat ut lite kläder i garderoben och gick till Busfrö och lämnade in dem. På vägen därifrån gick jag förbi Fideli och tänkte "Här är det ju riskfritt att gå in och bara titta lite, de har säkert inget kvar på rean i min storlek ändå!" Men det hade de!

Till att börja med en skinnkjol (fuskskinn) från Rinascimento. Den har kostat 1299kr men var nedsatt med 70% till 390kr.


Sen hittade jag en stickad kavaj i kashmir från Stenströms för 900kr, ordinarie pris 2999kr. Det är ju nästan brottsligt att inte slå till då!


Och, som sagt, båda plaggen var i min storlek och jag kom i dem! Det är nämligen så jag handlar kläder nuförtiden. Kommer jag i dem så köper jag dem - man vet aldrig när det händer igen!

Som grädde på moset så blev det faktiskt en snygg outfit av dem också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En fullmatad dag

Puh, vilken dag det har varit! Det har varit full fart hela tiden. Jag har: * varit hos tandhygienisten * sålt en lägenhet *köpt en lägenhet...