onsdag 11 mars 2020

Vissnare

Nu har den allmänna vissenheten övergått i ganska mycket mer vissenhet. I morse vaknade jag och kände mig febrig och klen och har legat i soffan hela dagen. Jag känner mig så där trist mellansjuk - alltså att när man ligger i soffan och gör ingenting så känner man sig inte speciellt sjuk och det är dötråkigt men så fort man går upp och försöker göra något mer avancerat än att sätta på vattenkokaren blir man alldeles slut och måste gå lägga sig i soffan och vila igen.

Att vara sjuk så här i coronavirus-tider påminner lite som att vara sjuk under ett OS. När man än sätter på TV:n så hamnar man mitt i rapporteringen om coronavirus (eller OS). För tillfället verkar allt handla om både coronavirus och sport samtidigt eftersom regeringen stoppar alla evenemang med fler än 500 deltagare. Imorgon är det en konsert i vårt abonnemang och jag har aviserat att någon kan få min biljett men som det verkar nu så blir nog konserten inställd istället. Vi får väl se hur många fler evenemang jag har biljetter till som blir inställda framöver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...