tisdag 30 juni 2020

Sjalbrist

Jag har ju redan jobbat på att avhjälpa min enorma brist på skor och väskor och nu har turen kommit till sjalar, framförallt av siden. Det finns fortfarande lite utrymme för en och annan sidensjal till i min samling.


Först var jag på Silly Market och hittade en lite annorlunda, broderad sjal i 70% siden. Jag hade pengar innestående där sen tidigare så den kostade faktiskt ingenting. Den skulle ha kostat 150kr annars.


På MQ kan man hitta trevliga sidensjalar emellanåt och den här gången gjorde jag det också. Två fina sjalar från Bondelid. Det var någon rabatt på rabatt så jag orkar inte ens räkna ut vad de kostade styck och vilken som kostade vad men det blev i alla fall 74kr för båda och de skulle ha kostat 548kr.


Nu känns det faktiskt som bristen på allt som är viktigt i livet inte är lika stor längre, så nu kan jag pusta ut ett tag. Faktum är att det kändes så bra att jag rensade ut lite sommarkläder ur min garderob och gick till Busfrö och lämnade in. Det var sista dagen för sommarkläder i dag så i morgon kan jag börja rensa ut lite höstkläder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...