torsdag 16 juli 2020

Firande på Pinchos

Det börjar bli nästan bli familjetradition att fira födelsedagar på Pinchos. Den här gången var det dags att fira Ebbe, som fick bestämma restaurang själv.


Han fick en kikare av Fasse i present och den blev uppskattad, tack och lov! (Han hade skrivit en lång, detaljerad önskelista så det var i och för sig inte så svårt att hitta något som passade.)


Han fyller åtta år, visade det sig. Vart tar tiden vägen?

Och att Fasse inte har någon koll på nevöerna visar väl följande dialog med Brorson Nr 1.

Fasse: "Jaha Vidar, du börjar väl mellanstadiet i höst, eller?"

Vidar: "Nej, jag går redan på mellanstadiet. Jag ska börja sexan."

Ridå!


Maten var som vanligt god och betydligt mer mättande än man tror. Just nu ångrar jag nog att jag tog chokladfondanten till efterrätt.


Men den är ju så god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...