fredag 3 juli 2020

Qvarsebo


I år har Anneli och jag inte någon gemensam semestervecka då vi kan åka på vår traditionella sommarutflykt, så vi har fått hitta andra lösningar. Vi har istället hittat flera nya, intressanta ställen att äta lunch på. Sista lunchbesök före semestern blev hos Qvarsebo Kaffe.


Jag dricker ju inte kaffe men som tur var fanns det både te och kall och varm mat, t ex en väldigt god vegetarisk lasagne.


Jag passade även på att köpa lite "bjudkaffe" som jag kan ha hemma när det kommer kaffe-drickande gäster. Det blev Lilith, som rekommenderades av kafferostaren själv.


Men jag tror inte jag borde ha sagt att jag skulle lägga det i frysen i väntan på besök. Han blev alldeles vit i ansiktet och tog sig om bröstet. Man ska tydligen inte göra så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...