måndag 9 november 2020

Sushi och sötsaker

Det verkar som om mitt gamla stamhak - Sukiyaki - har bytt ägare och fräschat upp lokalen. Så naturligtvis föreslog jag att vi skulle gå dit när Niclas och jag lunchade idag.

Både lokalen och maten hade fått sig en ansiktslyftning - men det var lika gott som innan!

Niclas passade även på att lämna över två burkar honung som jag hade beställt från en kompis till honom.

 

När jag kom ut från Sukiyaki för att gå tillbaka hem och jobba upptäckte jag att det hade öppnat ett arabiskt bageri mitt emot. Och det var man ju tvungen att spana in.

Det fanns en hel del smaskigt att välja på där...



Men jag behärskade mig lite grann och köpte bara en liten samling smakprov. Men det lär nog ta ett tag att testa alltihop.

 

Med allt detta söta får jag nog vara väldigt noga med att borsta tänderna framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Söndagsbrunch med shuffleboard

  Så här en vanlig söndag i april kan det vara trevligt att hitta på något roligt - gärna något som innefattar mat. Och då är ju söndagsbrun...