söndag 10 januari 2021

Nytt år, nya nyårslöften


Jag kom ju på att jag måste skriva ner mina nyårslöften för 2021, annars glömmer jag kanske bort dem!

De är alltså:

1)  Jag ska fortsätta göra fynd men inte nödvändigtvis många fynd. De kanske blir färre men mer genomtänkta,

2) Jag ska unna mig mer av sånt som jag mår bra av - ansiktsbehandlingar, massage, fotvård osv,

3) Jag ska rensa bort en massa gammalt skräp som bara tar upp plats, både fysiskt och mentalt

samt - sist men inte minst -

4) Jag ska ständigt tänka efter vad jag egentligen vill göra, inte bara slentrianmässigt hoppa på allt som dyker upp. "Får det här mig att må bra?" är hädanefter frågan som ska besvaras med ett definitivt "Ja!" innan jag ens kliver ur sängen framöver.

Det kanske låter som lätta nyårslöften att hålla men jag har ju alltid lyckats förut, så det lär nog bli lite jobb med det i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påskfika

När jag var barn var Långfredagen verkligen den längsta dagen på hela året - c:a  72 timmar lång. Eller, så kändes det i alla fall. Allting ...