torsdag 13 maj 2021

Åhléns Outlet Revisited


Idag var jag på Åhléns Outlet för första gången på över ett halvår! Eftersom jag inte cyklar på vintern (och framförallt inte på en sån vinter som vi har haft) och jag har hållit mig från trängsel och kollektivtrafik så har det inte blivit av sen i höstas. Och vilka abstinensbesvär jag har haft sen!

Men idag, som sagt, blev det av. Jag tillbringade några lyckliga timmar därinne (helt coronasäkert!) och kom därifrån med en hink med godsaker:

Hinken kostade 50kr och den ska samla vatten på balkongen och ersätta den som sprack i kylan i vintras. Det fanns några fler blommotiv att välja på, t ex tulpaner och vallmo men jag bestämde mig för gerbera.

Och som tur var gick allt jag köpte ner i hinken: cookies 20kr, Tresemme schampo och balsam 30kr/st, solskyddskräm 95kr, bikarbonat 25kr (här ska rensas avlopp!)  och en ballongvisp 20kr.

Några plagg blev det ju naturligtvis också, bl a en t-shirt från Pine Ridge för 17kr (Japp!)...

...och en jacka i svettistyg från Zink för 340kr (ord 699kr).

Faktum är att jag har letat runt lite på nätet efter en lite enklare men snygg, ljus sommarjacka som jag kan knöla ner i väskan när jag ska någonstans och ta på mig om det blir lite kyligt - som det ju kan bli på sommaren i Sverige - men inte hittat någon jag gillat förut. Men Åhléns Outlet levererar alltid!

Och nog för att det är enkelt och bekvämt att shoppa på nätet men det är mycket roligare att shoppa på riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...