måndag 21 juni 2021

Siden och viscose

Jag kan ju bara inte hålla mig borta från Best Secret! Även om jag tänker att jag "bara ska titta" slutar det alltid med att jag klickar hem något. Den här gången var det två sidenblusar för 203kr/st. 


Egentligen var det den gula jag mest var ute efter men... alltså, hallå! 203kr!, så jag bestämde mig för att jag hade råd med båda.

Men... när de kom var det något som var mystiskt med dem, åtminstone den ena. Förutom att den rosa står som "Ljusorange" på hemsidan och definitivt är rosa, så står den också som "Sidenblus" och med min osvikliga inbyggda siden-detector kände jag ju genast att den inte var siden, utan viscose...


Det märkliga är att den gula faktiskt är siden (Det kände jag direkt!) 


Så samma märke och samma modell och två olika material! Jag tror dock att jag struntar i att göra någon stor affär av det - jag menar, för 203kr hade det kunnat vara betydligt värre än att en blus är viscose istället för siden. Båda blusarna var i rätt storlek och satt bra, vad mer kan man kräva för 203kr - jag bara undrar? Och jag har ju hittills aldrig blivit besviken på Best Secret...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...