tisdag 17 augusti 2021

Plommon

 
Det verkar vara ett plommonår i år. Jag har sett flera inlägg och bilder på dignande plommonträd i sociala medier och igår kom Marie förbi med en stor påse full med smaskiga plommon.


Jag älskar ju plommon men frågan är om jag hinner äta upp så här mycket. Det blir nog till att frysa in lite. Jag har sett att man kan göra det. Dessutom såg jag någonstans att man kan ha dem i fläskgryta, så det måste testas.

Jag fick för övrigt en snilleblixt och erbjöd Marie halva min mega-zucchini i utbyte mot plommonen och det gick hon glatt med på. Så sen hade jag bara c:a två kilo zucchini kvar, varav hälften numera är riven och infryst och ska nog ingå i en falsk ostkaka jag fick tips om så småningom. Den andra hälften är skuren i småbitar och även de är infrysta och ska nog bli soppa eller paj framåt hösten/vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägenhetsbilder

Ni vet hur man alltid vaknar och är skitsnygg i håret samma dag som man har bokat frisörbesök? Exakt samma var det när jag kom hem från mäkl...