tisdag 28 september 2021

Kul i Kolmården

 
Det gäller att passa på att vara ute så länge man kan, så igår när vi hade spelkväll hos Marie spelade vi nog Mölkky för sista gången på några månader.

Jag överraskade alla (och mig själv) genom att vinna. Det berodde nog på den vackra spelmiljön.

 
Jag behövde slå ner 2:an och jag slog faktiskt ner 2:an och ingen annan... 😲

 
 Sen lyckade Marie också gå i mål, så vi fick dela förstaplatsen. Men jag var först!

 
 Vi firade med riktigt god mat och - framförallt - en god efterrätt.


Och så idkade vi lite byteshandel. Jag hade med mig chilli till Marie och fick en massa goda plommon av Maria, som fick några kilo päron av Marie. Som en lektion i marknadsekonomi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AI-Lisa

Inför vårt avdelningsmöte igår blev vi anmodade att skapa en AI-genererad bild som beskriver oss och så var det meningen att vi skulle gissa...