måndag 20 september 2021

Småväskor

Nog för att jag är lite svag för stora handväskor i skinn men när jag såg de här små, broderade vintage-väskorna på Busfrö för 39kr/st blev det kärlek vid första ögonkastet.


De går ju knappast att använda - man får väl knappt ner telefonen i dem - men jag ska nog snarare ha dem som inredningsdetalj. Var och hur ska jag kunna underfund med senare.


Jag är inte riktigt säker på hur gamla de är men jag är övertygad om att de är "äkta" alltså inga nyproduktioner från 80-talet. Det står "Made in France" i dem båda två och jag tänkte att det kunde vara en ledtråd men lite googlande gav vid handen att märkningen "Made in Xxx" infördes redan på 1890-talet. Inte mycket till ledtråd, alltså! Men jag gissar på 30-, kanske 40-tal. Någon som är expert på små vintage-handväskor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...