torsdag 11 november 2021

Internat igen

Äntligen kom vi iväg på vårt internat som har blivit inställt två gånger pga coronan. Det är ju lite speciellt eftersom vi får träffa våra "nya" (sedan nästan två år) arbetskamrater på riktigt och inte bara digitalt. Så iväg bara det till Söderköpings Brunn!

För att vi verkligen skulle komma in i det kollegiala inleddes konferensen med en föreläsning med Inger Hansson - Hur man lyckas som kollega! 


Hon var verkligen underhållande och man fick en hel del att tänka på. Vi fick även testa vår stressnivå och till min stora förvåning fick inte jag det resultat jag hade trott. Det finns tydligen fortfarande en hel del att jobba med. Och jag som tycker jag har blivit så duktig på att inte stressa! 

 

Efter föreläsningen valde vi mellan att bada spa och att gå på tipspromenad. Jag valde tipspromenaden Questropolis, som var väldigt trevlig men uj! vad kallt det var!

 

Söderköping är ju väldigt vackert, även på kvällen, men tipspromenaden gör sig nog bättre när det är ljust. Det gick ut på att hitta vissa platser och ibland skulle man läsa på skyltar och det är inte alltid så lätt när det är kolsvart ute. Som tur var fanns det gatlyktor på vissa ställen...
 

Anna, som bor i Söderköping, hade kommenderat ut sin man till vätskekontroll med glögg och tillbehör ungefär halvvägs. Mycket uppskattat, framförallt som det värmde lite.

Jag försökte mig på en bild men den blev lite suddig - antagligen pga att jag skakade av köld.

Glöggen gjorde även att jag (och inte bara jag!) blev kissnödig så vi passade på att besiktiga de offentliga bekvämlighetsinrättningarna i Söderköping. Det blir toppbetyg - gratis, rena och med gott om toalettpapper!

Just nu håller jag på att tina upp i väntan på middagen, som jag har gott hopp om - maten brukar vara riktigt god här.

Sen är imorgon en annan dag på konferensen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Söndagsbrunch med shuffleboard

  Så här en vanlig söndag i april kan det vara trevligt att hitta på något roligt - gärna något som innefattar mat. Och då är ju söndagsbrun...