fredag 14 januari 2022

Ljus i mörkret

Igår var det Tjugondag Knut och det märktes minsann! Helt plötsligt blev allting jättemörkt när man tog bort adventsljusstakar och julbelysningen. 

Jag vill gärna ha en svag lampa tänd om nätterna (så jag inte slår ihjäl mig på väg till toaletten) och adventsljusstakens ljus är precis perfekt till det. Alla andra lampor jag har är antingen för svaga eller för starka. Men så fick jag en ljus (😉) idé.

Jag har ju sen tidigare en halv skyltdocka som jag inte riktigt har hittat någon plats eller användning för tidigare - men nu...

 
Strax före jul spontanshoppade jag en 6-meters ljusslinga på Stadsmissionen (av alla ställen!) och den hade jag inte heller hittat någon direkt användning för (förutom som julgransbelysning, då). Men tänk om man skulle kombinera dem...?

Sagt och gjort:

 
Jag tycker faktiskt att det blev riktigt bra.


Och precis lagom mysbelysning för t ex tv-tittande. Och att hitta till toan mitt i natten.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skymningsmusik

Tyvärr var det lite manfall pga sjukdom på gårdagens 1800 hos oss, så Maria och jag fick hålla ställningarna själva. Vi inledde med lite god...