onsdag 19 januari 2022

Överraskningsvinst

Jag minns lite nostalgiskt tiden när man hade brevvänner utomlands och fick brev från dem med roliga frimärken på. Numera får man knappt räkningar eftersom de mesta går via autogiro och e-faktura. Men det finns hopp, tydligen. Idag låg det ett brev från Postkodlotteriet i mitt postfack med ett kort i:

 
Efter att ha kollat noga att det verkligen var adresserat till mig (jag hade totalt glömt bort att jag hade en lott i Postkodlotteriet!) så öppnade jag det och det visade sig att jag hade vunnit 500kr!


OK, ingen jättesumma alltså, men för en sån som mig - som aldrig vinner något annars - så var det rena storvinsten. Kanske vänder det nu...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...