fredag 18 februari 2022

Ravel och Debussy

Undrar hur mycket jag har gått upp i vikt den här veckan? I torsdags var det Johannas smaskiga semlekaka och igår blev det Pinchos innan konserten.

I och för sig var jag (tyckte jag själv) riktigt återhållsam med vad jag åt på Pinchos. Jag föll inte i fällan att beställa för mycket från början, som man brukar göra.

 
Men så fick jag meddelande från Pinchos att jag hade en hemlig överraskning att hämta ut i (väldigt tidig!) födelsedagspresent och det kunde jag ju inte motstå. Och när den kom visade det sig att det var glass - vem kan motstå det?!

 
Själva konserten var helt OK, även om den enligt mig inte direkt går till historien. Ravel och Debussy och en australisk sopran, Siobhan Stagg, som solist.


Hon hade en ljuvlig röst men jag var nog mest imponerad av hennes klänningar. Före pausen bar hon denna kreation - som visserligen för tankarna till herrgårdsinredning men som jag ändå tyckte var imponerande.

Efter-paus-outfiten var inte riktigt lika sprakande men fin ändå!
 

Och efter att Anette och jag har bytt konsertserie så är det mycket lugnare i pausen också. Den här gången hittade vi t o m ett bord att sitta vid utan att boka i förväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...