måndag 28 februari 2022

Shoppingutflykt

 
Det var åratal sen jag var på Vingåker Factory Outlet så när Jeanette frågade om jag ville följa med dit i dag var svaret "JAA!"

Jag tyckte det var kul bara att komma iväg på en utflykt men en utflykt till en outlet är ju så nära himmelriket man kan komma!

  
Jag var ju lite orolig innan att jag inte skulle hitta något jag ville ha men som tur var tog vi en vagn när vi kom in i alla fall - annars hade det nog blivit lite tungt att bära...

 
Och skörden blev riklig, bl a ett par skor, ett par curlingkängor, en skinnjacka, en skinnrock, en tröja i merinoull och...

en Morris Lady-kappa för 350kr (har kostat 3799kr),


två Morris Lady-jackor för 350kr/st (ord 2599kr/st) och...

två baddräkter från Morris för 150kr/st, ord pris 1299kr/st (jag kunde inte bestämma mig för vilka färger/mönster så det fick bli båda. När det är så billigt, så...)

Och lyckan var fullständig när jag hittade en skylt med "Stenströms, halva outletpriset" och det hängde en massa sidensjalar under den. Det blev sju st (det skulle ha varit åtta men jag måste ha räknat fel!) för 249kr/st - ord pris 999kr/st.

Det kostade ju lite, förstås - det blir vatten och bröd ända in i maj men det får det vara värt. Jag ser det som min(a) födelsedagspresent(er) från mig till mig. "Because I'm worth it!"😊 Och nu ska jag ju inte shoppa något mer förrän tidigast på midsommar-rean. (Vadå - vem var det som hånskrattade?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...