onsdag 6 april 2022

Småplantor

 
Jag såg ett inslag på nyheterna att vi behöver börja odla mer mat själva för att klara livsmedelsförsörjningen i framtiden. Vilken tur, då, att jag kan börja direkt - jag fick nämligen fyra små plantor (två tomat och två snackpaprika) av Anneli idag.

De lär vara lite känsliga för kyla, så de får nog stå och lapa sol i fönstret på jobbet några dagar tills det är lite varmare och jag kan ta hem dem utan att de fryser ihjäl.

Och snart ska jag nog plantera ut fröerna jag köpte på Åhléns Outlet också. Jag hoppas på bra planteringsväder någon av de närmaste helgerna.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Movement

Jag börjar nästan bli lite orolig. För andra gången i rad valde jag en pastellfärg till naglarna. Förra gången Luxio Marina och idag föll j...