fredag 20 maj 2022

Hemmashopping

Jag har kommit på att jag har en egen personal shopper i bekantskapskretsen. Det är Lena som tidigare hade butiken Bäckmans, där jag har gjort av med otaliga tusenlappar de senaste åren. Hon har fortfarande ett skapligt lager kvar och vet vad jag gillar och vad jag kommer i, så hon dyker upp med några plagg för påseende med jämna mellanrum. Nu när jag har varit hemma pga mystisk åkomma (som för övrigt definitivt känns på bättringsvägen - äntligen!) har det varit guld värt. 

Och, som sagt, eftersom hon vet vad jag gillar så blev det några köp. Och allt i siden, förstås!

En Frank Usher-klänning för 525kr, har kostat 2800kr.


 En underbart röd Luisa Cerano-klänning för 800kr (3475kr)

 
Nu hoppas jag på att någon ska gifta sig, ta studenten eller fylla jämnt snart så jag kan ha mina fina klänningar. De passar sig kanske inte riktigt till jobbet...

En blommig kjol, även den Luisa Cerano för 870kr (2175kr) och slutligen...

 
...en härlig Maska-blus (den är lite mer orange än på bilden) som Lena har sytt om lite för att den ska passa mig (det är till att vara bortskämd!) som kostade 400kr i stället för ordinarie 1475kr.


Nu gäller det, som sagt, att få tillfälle att ha dessa fina kläder också! I värsta fall får jag väl ha min Fran Usher-klänning framför tv:n när jag ser finalen av Masked Singer ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

April-väder

Snacka om aprilväder! För två dagar sen kändes det så vårligt att jag tog den här bilden på väg till jobbet. Idag ser det ut så här: Tack oc...