måndag 6 juni 2022

Dags för sommarbalkong

Nu när det är juni och vi har haft en långhelg (som inte regnat bort) är det dags att se till sommarbalkongen för året. Jag inledde med att införskaffa lite ny jord. 

 
Till att börja med tänkte jag plantera om och ställa ut mina tomat- och paprikaplantor på balkongen men det blåser ju så förbenat, så jag tror de får stå ute på dagarna och inne om nätterna några dagar - så de vänjer sig vid väderelementen.

Men planterade om dem gjorde jag i alla fall! Och det var lite kul att se att plantorna som för bara några månader sen fick plats på samma fat...

 
... numera knappt får plats i samma fönster.

T o m den lilla tomaten som inte växte alls förut har helt plötsligt växt till sig lite. (Den ser dock fortfarande pytteliten ut i sin nya, större kruka) Det bevisar väl att man aldrig ska ge upp hoppet!
 
Och medan jag höll på och plantera om plantorna, så upptäckte jag helt plötsligt något jag inte sett förut:

Jag hittade faktiskt en tomat till lite längre ner senare.
 
Och även den ena paprikan har fått en liten bebis:

Så söt!
 
Men man kan inte bara ha mat på balkongen och ingen sommarbalkong är komplett utan röda pelargoner och murgröna - så är det bara...

Även min bladsallat i baljan ville vara med på bild. 😀
 

Längst ner i bild skymtar mina morötter.

De blommor jag redan hade på balkongen fick slå sig ihop i en och samma balkonglåda så länge, så får jag se vad jag vill göra med dem senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Quiz på Pinchos

  Det verkar som om varenda uteställe med självaktning ska ha ett quiz nuförtiden. (och det ska alltid vara musik-quiz, tydligen! Det verkar...