tisdag 16 augusti 2022

Hackad glass

Jag har länge velat testa den speciella, hackade glass som de har på Golden Royale Chocolate Café men de har inte haft öppet när jag har varit sugen. Men idag efter jobbet blev det av.

Det tar en stund att få sin glass men det är å andra sidan lite kul att se när den blir till.

 
Ganska många filmade själva processen men jag nöjde mig med att se på och ta några foton. Så här ser glassen ut när den är klar:

 
Och så här när den är redo att ätas:

 
Jag valde Oreo Mix och den var verkligen jättegod!

Jeanette valde Fruktmix (hallon, jordgubb och blåbär) och tyckte den också var god. Men lika god som min kan den knappast ha varit...

 
Hit blir det fler besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kalla slingor

Så här års är alltid håret så trist och livlöst och det vill till lite professionell hjälp. Dags för slingor, alltså. Så här såg det ut när ...