torsdag 22 september 2022

Sista paprikorna?

 
Nu har det ju varit lite vackert väder ett tag och min ena paprikaplanta passade på att producera några fler små paprikor.

Men så pratas det ju om sämre väder och t o m frost så jag vet inte om jag vågar låta dem vara kvar ute på balkongen. Jag tog ett exekutivt beslut att plocka in de små raringarna. De får ligga i frysen tills jag har bestämt vad jag ska göra med dem.

Även mitt tomatträd har en massa små, gröna frukter kvar. Där velar jag mellan att låta det stå kvar ute och hålla tummarna eller att ta in hela plantan och ställa i vardagsrumsfönstret. Hmmm, vi får se vad det blir...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frusen födelsedag

Jag har så mycket att göra just nu att jag inte ens hinner rapportera om det! Men igår lyckades jag ta en paus för att fira Maries födelseda...