fredag 25 november 2022

Krans- och julgruppspyssel

 
Det var några år sedan (= före pandemin) vi var på kransbindnings- och julgruppskväll med Kulturföreningen senast men igår var det dags igen. Den här gången var vi på Blomsterverkstan på Österqvist, vilket var bra för mig eftersom det ligger några kvarter hemifrån mig.

 

Det fanns både granris och buxbom - och tillbehör - så det var bara fantasin som satte gränser.

 
De flesta gjorde kransar att ha på dörren men eftersom vi inte får ha det i vårt hus (brandbestämmelser, tydligen) så gjorde jag några julgrupper istället.


Nu ska jag bara hitta plats för dem hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Movement

Jag börjar nästan bli lite orolig. För andra gången i rad valde jag en pastellfärg till naglarna. Förra gången Luxio Marina och idag föll j...