söndag 2 april 2023

Mord på Löfstad

 
Det har varit dags för mordgåta på Löfstad slott och Ullis och jag upptäckte att vi kunde ta bussen dit.

 
Det betydde ju att Ullis kunde kosta på sig lite bubbel och vin till maten - och hon började så fort vi kom fram.

 
Men det var snart dags för själva mordgåtan att börja. En inledningsscen i Gästabudssalen innan vi fick gå runt och följa med de olika karaktärerna. Efter den första duo-scenen delade Ulrika och jag på oss, så att vi fick se så mycket som möjligt.


Jag kan inte påstå att det var lätt att räkna ut vem som var mördaren. Det var en hel del diskuterande sinsemellan och gissningar innan vi landade i vem vi trodde det var.


I  den sista avgörande scenen avslöjades det att vi faktiskt hade rätt mördare - men motivet hade vi inte fått till riktigt rätt, så ingen vinst för oss.

Sen var det dags för efterrätten - som var riktigt god - och så bussen hem till stan igen. Väldigt smidigt, faktiskt...

Det var en riktigt trevlig lördagskväll och nu känner jag nästan hur jag får blodad tand för mordgåtor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två churros skulle gå över gatan

Idag var det sista soppteatern för säsongen. Den hette Två churros skulle gå över gatan och var bra mycket roligare än det låter. Det börjad...