söndag 23 april 2023

Närkontakt och nutellatårta

 
I lördags bestämde Jeanette och jag oss för att kolla in UFO Norrköping-utställningen på Arbetets museum på vår lördagspromenad.


Den var snyggt gjord. Jag har ju inte sett filmen (än!) men jag har varit i UFO-arkivet och det jag  reagerade över var att allt var så mycket rymligare på utställningen än irl. Som jag minns det fick man dra in både magen och axlarna så fort man rörde sig för att inte slå ner papper och pärmar. Men man såg bättre här.

  

 
Efter utställningen förflyttade vi oss till Rose Garden för en lite försenad födelsedagslunch för Jeanette (vi var rejält hungriga så rymden suger, tydligen)


Som alltid när det är buffé åt jag alldeles för mycket (framförallt av mjukglassen) så när det var dags att åka och fira Maries födelsedag var jag fortfarande mätt.

Men... man är väl viking, så jag lyckades sätta i mig både nutellatårta och den smarriga smörgåstårtan det bjöds på.

Marie hade beställt så fint väder till sin födelsedag, så vi kunde sitta ute och njuta i solen. 

Men det var då det - idag regnar det...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägenhetsbilder

Ni vet hur man alltid vaknar och är skitsnygg i håret samma dag som man har bokat frisörbesök? Exakt samma var det när jag kom hem från mäkl...